Belangrijke update over zoutwinning in Haaksbergen!

Door Deniz Yüksel op 8 juli 2023

Op de raadsvergadering van 5 juli stond oorspronkelijk het agendapunt betreffende zoutwinning op de planning. Echter, na zorgvuldige afweging hebben wij als gemeenteraad besloten om dit punt van de agenda te halen en uit te stellen. Waarom? Laat ons je informeren met enkele belangrijke argumenten:

Tijdens de commissie Ruimte zijn er belangrijke vragen gesteld, maar helaas zijn deze laat beantwoord. We vinden het van essentieel belang om alle vragen en opmerkingen serieus te nemen en afzonderlijk in te gaan op alle onderdelen van de ingebrachte zienswijzen.

Daarnaast hebben we recentelijk nieuwe documenten ontvangen met relevante informatie over de zoutwinning in Haaksbergen. Het is cruciaal dat we deze documenten grondig bestuderen en hun implicaties volledig begrijpen voordat we een weloverwogen besluit nemen.

Een ander belangrijk element in onze overwegingen is het advies van de heer Wientjes. Hij heeft duidelijk aangegeven dat het raadzaam is om de behandeling van dit vraagstuk uit te stellen. We hechten waarde aan zijn expertise en willen zijn advies zorgvuldig meewegen in onze besluitvorming.

In lijn met deze argumenten heeft de PvdA Haaksbergen geconcludeerd dat uitstel noodzakelijk is om alle relevante informatie mee te nemen in onze besluitvorming.

We willen benadrukken dat we ons inzetten voor transparantie, het serieus nemen van alle betrokken partijen en het zorgvuldig afwegen van alle aspecten met betrekking tot de zoutwinning in onze prachtige gemeente.

We houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen en blijven streven naar een weloverwogen besluit dat het beste dient voor Haaksbergen en haar inwoners. Samen bouwen we aan een duurzame en leefbare toekomst!

#Haaksbergen #Zoutwinning #Besluitvorming #Transparantie

Deniz Yüksel

Ik ben 39 jaar, getrouwd en vader van vier kinderen. Ik ben een familiemens, houd van reizen en onderneem graag leuke activiteiten met mijn gezin. Ik ben docent Engels in het vmbo bovenbouw. Hedendaags is lesgeven hetgeen wat ik erbij doe. Ik ben meer actief betrokken bij verscheidene projecten en commissies. Taken als leerlingenbegeleider, voorzitter

Meer over Deniz Yüksel