Door op 11 juni 2014

Uitreiking 1 Mei trofee

1 mei trofee 2014 wordt overgedragen aan de vrijwilligers van het Wiedenbroek/Livio

De PvdA afd. Haaksbergen reikt elk jaar op of omstreeks de eerste mei de “1 mei trofee” uit. Deze  trofee wordt toegekend aan instellingen, bedrijven, verenigingen en/of personen die door hun activiteiten positief bijdragen aan de samenleving in Haaksbergen. De gelukkigen mogen het beeldje, dat ontworpen is door Tonny Waanders, één jaar in hun bezit houden.

In 2013 heeft Stichting JeVa Haaksbergen de trofee in ontvangst genomen.

Dit jaar werd de 1 mei trofee  – door omstandigheden wat later, op 4 juni – uitgereikt aan de vrijwilligers die zich inzetten voor het Wiedenbroek/Livio.

In een korte opening omschreef Dhr Jos Damveld van de plaatselijke afdeling van de PvdA vrijwilligerswerk als de slagroom op de taart, een extraatje wat het leven leuk maakt. Hij gaf het woord door aan Dhr Martijn ten Berge van de Stichting JeVa, die vorig jaar met de trofee verblijd werden. Deze vertelde dat de mensen van de JeVa zeer vereerd waren met de erkenning. De trofee kreeg dan ook een prominente plek, en er waren veel positieve reacties de afgelopen maanden. Een dergelijke trofee stimuleert de vrijwilligers, moedigt ze aan tot grotere inzet, aldus Dhr ten Berge.

Vervolgens overhandigde Dhr ten Berge de trofee aan Mevr Martine Mekkeltholt, die hem namens de vele vrijwilligers van het Wiedenbroek/ Livio met plezier in ontvangst nam. Dhr Damveld overhandigde haar tevens een oorkonde.

Mevrouw Mekkeltholt vertelde dat binnen het Wiedenbroek ongeveer 180 vrijwilligers werkzaam zijn. Het zijn mensen van alle leeftijden, van 16 tot 80 jaar, die zich verdienstelijk maken op allerlei verschillende manieren. Veel vrijwilligers zetten zich al jaren in voor het Wiedenbroek, één heel bijzondere dame zelfs al bijna 40 jaar!  De meesten zijn bescheiden en blijven graag op de achtergrond. Deze trofee zal wellicht de drempel verlagen voor geïnteresseerden. U bent van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen. De ingang is bij de totempaal. Voor meer informatie over vrijwilligerswerk binnen het Wiedenbroek/Livio kunt u zich richten tot mevrouw Martine Mekkelholt: [email protected]

Als laatste sprak Dhr Peter Has, voorzitter van de plaatselijke afdeling van de PvdA, de 1 mei lezing uit, waarin hij onder meer benadrukte dat de participatie die van burgers verlangd wordt eerst door de overheid gefaciliteerd moet worden. De volledige tekst van deze toespraak kunt u onder meer vinden op de website van de PvdA.

De avond werd afgesloten met koffie en gebak.