Livina Waanders-Waanders

PvdA Lid Haaksbergen, Bestuurslid Waterschap Vechtstromen, Afgevaardigde Gewest
Livina Waanders-Waanders

Over Livina Waanders-Waanders

Geboren is Livina Waanders-Waanders in Enschede. Ze woont sinds 1975 in Haaksbergen. Twaalf jaar zat ze namens de PvdA in de gemeenteraad onder andere als fractievoorzitter. Ze keerde daar na de verkiezingen in 2010 niet terug in de raad. In een gat viel ze echter niet. Livina maakte deel uit van de schaduwfractie van de plaatselijke PvdA. En sinds januari 2009 zit ze in het algemeen bestuur van Waterschap Regge & Dinkel. In 2013 is ze wederom gekozen voor Water Natuurlijk in het waterschap Vechtstromen. Tevens is ze Afgevaardigde voor het Gewest vanuit de PvdA Haaksbergen.

Livina Waanders is een betrokken mens met hart voor de samenleving. Ze staat voor haar partij de PvdA en zet zich in als vrijwilliger voor de samenleving. Hoewel ze geen roots heeft in Haaksbergen strijdt ze ervoor om ‘typische ornamenten’ zoals ze die noemt, voor het dorp te behouden. “Ik moet er toch niet aan denken wanneer de huishoudschool zou worden afgebroken.” Diezelfde betrokkenheid voelt ze met het Waterschap Regge & Dinkel. Voor haarzelf verrassend werd Livina Waanders met voorkeurstemmen in het algemeen bestuur gekozen namens ‘Water Natuurlijk’. “‘Water Natuurlijk’ is opgericht door de provinciale natuur- en milieufederaties en sportvisserij Nederland. D66, Groen Links en PvdA hebben bij de waterschapsverkiezingen in de provincie Overijssel niet zelf meegedaan met een lijst. PvdA-kandidaten mochten zich aansluiten bij Water Natuurlijk”, legt ze uit. “De commissie ‘Waterketen’ waar ik deel van uit maak behandelt onder andere zuivering van afvalwater.”