Oud-raadslid

Wim Oltwater

Een echte man van het dorp
Wim Oltwater

Over Wim Oltwater

Wim is onze fractievoorzitter. Gehuwd en vader van twee kinderen. Wim is oud onderwijzer en schooldirecteur. Geboren als Haaksbergenaar vond Wim zijn werk vooral buiten Twente; in Zuid Holland  (Rijnsburg) en Arnhem.

In 2007 keerde hij terug naar Haaksbergen. Hij ontpopte zich als een echte man van het dorp. Eerst voorzitter van volleybalvereniging Havoc. Nu voorzitter van de Historische Kring Haaksbergen. Wim gidst daarnaast zelf in ons mooie waterpark ‘Het Lankheet’ en verzorgt dorpswandelingen.

Wim is een echte PvdA’er. Hij is al 35 jaar actief lid en was vele jaren bestuurslid van  AOB (algemene onderwijsbond). Resultaten bereiken en opkomen voor mensen is wat hij wil, ook als het moeilijk is.

Actief, betrokken en oplossingsgericht, met een brede bestuurlijke ervaring is Wim terecht de eerste van ‘Onze eerste vijf’. Als voorzitter van belangrijke verenigingen is hij goed ingevoerd in bestuurlijk Haaksbergen. Verder brengt hij zijn scherpe kijk op wat belangrijk is voor mensen en ons dorp mee naar de gemeenteraad.

In de komende raadsperiode wil Wim zich als fractievoorzitter inzetten om onze dorp(en) door moeilijke tijden te loodsen en ruimte te maken voor de ontwikkeling van Haaksbergen tot een sociaal, groen en vitaal kwaliteitsdorp, waarin – naar hij verwacht – iedereen zal meedoen.